Monday, December 23, 2013

Crudité met een dip


Gisteravond vierden wij alvast een klein kerstfeestje met goede vrienden. Het is ons plan om hier een jaarlijks terugkerende traditie van te maken. Ik ben een tuttebel wanneer het aankomt op tradities; ik hecht daar ontzettend veel waarde aan. Ik vind het fijn als sommige dingen altijd hetzelfde zijn.
Het kerstdiner vond plaats bij hen thuis en volgend jaar is het dan bij ons. Bij de borrel aten we crudité met een dipsausje. Ik vind dat altijd heel erg lekker. Ik houd namelijk het allermeest van groenten!
Op Eerste Kerstdag komt mijn moeder eten en dus was ik op zoek naar een recept voor een lekkere dipsaus. Tijdens mijn zoektocht vond ik zulke mooie foto's van crudité! Lijkt bovenstaand plaatje niet op een moestuin?
Maak je niet ongerust: crudité is gewoon rauwkost geserveerd met een lekkere dip. Maak onderstaand dipsausje en je hebt een heel makkelijk en gezond borrelhapje.
Meng de volgende ingrediënten door elkaar:
125 gram volle yoghurt
125 gram crème fraiche
6 takjes verse peterselie
6 takjes bieslook
1 teentje knoflook
1,5 eetlepel dille
2 theelepels dragon
1 theelepel citroensap
Versgemalen peper en zout.

Serveer met radijsjes, bloemkool, paprika, tomaatjes, stukken komkommer, bleekselderij, wortel, witlof, groene asperges, rettich. Laat je inspireren door de fijne foto's en eet smakelijk!


 

No comments:

Post a Comment