Thursday, June 7, 2012

kaneel-suikersticks

Ik had me plechtig voorgenomen wat minder te snoepen. Snoepen betekent voor mij dat ik na het diner altijd iets zoets wil eten. Een taartje, een halve reep chocolade of een paar koekjes. Soms besluit ik echter in de supermarkt om niets "lekkers" mee te nemen zodat ik gewoonweg niet kan snoepen ook al zou ik het nog zo graag willen. Dat heet dan lijnen en duurt altijd een dag. Het probleem is namelijk dat ik in mijn strooptocht naar zoet meestal wel iets kan bedenken met spullen die ik nog in huis heb. Ik ga zoeken, grazen, speuren op internet. Ik rust niet voordat ik het heb gevonden. Zo kwamen al eerder deze ricottakusjes tot stand: http://evaverwondert.blogspot.com/2011/10/billen.html

Ik heb altijd een pak pitabroodjes in huis. Meestal in de vriezer. U toch ook? Ik gebruik ze om snelle lunchpizza's te maken (tomatenpuree, plakjes tomaten, oregano, fetakaas, geraspte kaas, zout en peper en vijf minuten in de oven op de hoogste stand), ik stop ze in het broodrooster en besmeer ze met hummus of ik vul ze met allerlei groenten. Ik ben dol op pita's! 

En nu, nu moest ik iets zoets en had ik pita's. Suiker en kaneel heeft iedereen ook altijd in huis. 

Dus: 

Verwarm de oven voor op 230 Celsius (450 F). 

Besmeer je pitabroodje met gesmolten boter en sprenkel er een mengsel van suiker en kaneel overheen. 

Stop het broodje vijf minuten in de oven totdat de suiker een beetje is gesmolten. 

Haal uit de oven en snijd in repen.

Het resultaat is een onmiddellijke zoetbehoeftebevrediging



No comments:

Post a Comment