Sunday, June 24, 2012

Frühstücken in Berlijn


Toen wij onze vrienden lieten weten dat we twee maanden in Berlijn gingen wonen was de meest gehoorde reactie dat je zo goed kunt frühstücken in Berlijn. Ik was twee keer eerder in Berlijn geweest en dat was me helemaal niet opgevallen. Dit verbaasde me nogal omdat ik heel erg grote fan ben van ontbijten (zoals U weet). Nu ben ik er achter waarom ik dit niet eerder had opgemerkt. Dat frühstücken van Berlijners gebeurt namelijk helemaal niet früh. Als ik zou moeten wachten met eten totdat de Berlijners eindelijk wakker geworden zijn dan lig ik uitgemergeld en uitgedroogd Unter den Linden. Gisteren ondervond ik aan den lijve hoe het is om tot negen uur te moeten wachten op een kop koffie. In Prenzlauer Berg konden Echtgenoot en ik geen enkele koffiebar vinden die “gewoon” om half zeven open gaat. Zaterdagochtend en geen koffie. Frühstücken? Noem dat maar gewoon brunch of lunch. Ik heb direct een eigen espressomakertje gekocht zodat ik zulk leed op de vroege ochtend niet nogmaals hoef te ondergaan. Voortaan frühstücken wij op ons dakterras. Dat Berlijnse frühstücken doen we wel in de middag. 






1 comment:

  1. whoew! krijg bijna medelijden..........hihi
    zo te zien overleven jullie het wel......enne tof dakterras.

    ReplyDelete