Sunday, May 13, 2012

E.V.A broodje

http://broodje.hema.nl/#/galerij/broodje/45713

De Hema heeft een prijs uitgeloofd voor het beste broodje dat misschien wel wordt opgenomen in hun assortiment! Het is verschrikkelijk kinderachtig maar op één of andere manier kan ik het niet laten om te fantaseren over MIJN broodje in de keuken van de Hema. Ik koester warme herinneringen aan de Hema. Herinneringen die nog warmer zijn geworden sinds ik in de VS woon. Als kind at ik soms in het restaurant van de Hema op de Korte Nieuwendijk. Dit was nog voordat de Hema werd verbouwd. Het restaurant besloeg zowaar de gehele bovenverdieping en de ruimte bestond uit allemaal houten "bootjes". Er zaten altijd dezelfde oude eenzame mannetjes. En al die mannetjes aten er hun stamppot met Hema-worst. Ik ben er altijd van uitgegaan dat die mannetjes vroeger vrouwen hadden die die stamppot voor ze maakten.De Hema was hun thuis. Ik weet niet of de Hema toen al broodjes verkocht. Ik bestelde er altijd hetzelfde: appelmoes met een kers erop. Heel curieus.

Het winnende broodje moet natuurlijk een vegetarisch broodje worden en het liefst mijn E.V.A broodje (Eva's Vegetarische Alternatief). Ik wilde eerst een tosti nieuwe stijl insturen met kleine stukjes radicchio en taleggiokaas of een geroosterde portobello paddenstoel met gekarameliseerde uien en stilton maar de regels zijn duidelijk: er mag maar één nieuw ingrediënt worden bedacht en de rest van de ingrediënten moet uit het Hema-bestand komen. Zo geschiedde: de geroosterde pompoen is nieuw. Alle overige ingrediënten worden al door de Hema verkocht.

Hopelijk vindt U dit ook een lekkere combinatie en stemt U op mij!

xoxo
Eva

No comments:

Post a Comment