Sunday, March 3, 2013

Pannenkoeken met geitenkaas, appel en walnoten




Het is zondagochtend. Ik ben toe aan mijn derde kopje koffie, mijn eerste cappuccino. Best netjes. Eén van mijn grootste genoegens van de zondagochtend - behalve koffie! - is het lezen van woonmagazines. Me vergapen aan alle mooie interieurs die ik me in de toekomst hopelijk eens kan veroorloven.

Dochterlief is al twee weken ontzettend verkouden en sinds vrijdag echt ziek. Ze vecht zich dapper door haar koortsstuipen. Soms gaat het even wat beter en dan is ze heel vrolijk maar het grootste deel van de dag en nacht hangt ze aan één van ons. Een zielig warm hoopje baby.

Gisteravond bakte Echtgenoot pannenkoeken. Bij ziekte horen pannenkoeken, appelmoes en kippensoep. Zo is dat eenmaal. Op een of andere manier zijn de meeste vaders die ik ken pannenkoekenpapa's. De pannenkoeken van Echtgenoot zijn echt lekkerder dan die van mij. Zijn repertoire is heus uitgebreider dan pannenkoeken maar ik kroon hem hierbij toch tot pannenkoekenkoning.

Ik heb hem direct om zijn recept gevraagd. Zijn antwoord: EIEREN! Niet te weinig eieren want dan zijn ze niet lekker. Dus:

250 gr bloem
3 eieren
een halve liter melk (HOERA, lactosevrije melk!)
1 el olijfolie (met een Echtgenoot die marathonloper is is niets low fat)
boter om in te bakken

Roer de vier bovenstaande ingredienten goed door elkaar. Bak pannenkoeken. Dit hoef ik toch zeker niet allemaal uit te leggen? Maar dan, jeetje wat een lekkere combinatie is dit:


verkruimelde stukken geitenkaas
in dunne plakjes gesneden appel
walnoten

Als je de tweede kant van de pannenkoeken aan het bakken bent leg je wat brokken geitenkaas op de pannenkoek. Glijd de pannenkoek dan op een bord en maak de pannenkoek af met wat dun gesneden stukjes appel en walnoten.

No comments:

Post a Comment